Support FAQ

Veelgestelde vragen UMC Utrecht

Voor wie is de weekkaart bedoeld?
De weekkaart is alleen bedoeld voor patiënten en hun bezoekers van het UMC Utrecht en het Wilhelmina kinderziekenhuis.

Hoe werkt de weekkaart?
Bij het kopen van een registreren we uw kenteken. Bij het in- of uitrijden controleert de kentekenscanner bij de slagboom of er voor dat kenteken een geldige weekkaart is. Wannee dit zo is, gaat de slagboom open. U hoeft het ticket niet te printen.

Hoe koop ik een weekkaart?
U koopt de weekkaart via deze webshop. Door op het logo linksboven te klikken, gaat u naar de startpagina. Vanaf daar heeft u de optie om een weekkaart te kopen.

  • Kies de ingangsdatum
  • Vul als vertrekdatum zeven dagen later in
  • Druk op de knop ‘toon parkeeropties’
  • Klik op de winkelwagen en vervolgens op afrekenen
  • Vul uw mailadres en kenteken in
  • Maak een account aan (optioneel vinkje)
  • Na akkoord op de algemene voorwaarden kiest u een betaalwijze
  • Rond de bestelling af met een betaling in de beveiligde betaalomgeving
  • U ontvangt daarna een bevestigingsmail

Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen?
Een paar handige stappen om te checken wat er mis is gegaan:

  • Is de bevestiging wellicht in uw spamfilter/ongewenste mail gekomen?
  • Check of het aankoopbedrag van uw rekening is afgeschreven. Zo niet, dan is de boeking helaas niet gelukt en moet u de boeking opnieuw plaatsen
  • Heeft u de bevestiging niet ontvangen, maar is het aankoopbedrag wel afgeschreven? Neem dan contact met ons op via info@umcutrecht.nl

Ik heb een verkeerd kenteken ingevuld. Wat moet ik doen?
U kunt een mail sturen naar info@umcutrecht.nl. Bent u in het ziekenhuis, dan kunt hiervoor ook bij de gastvrouwen/gastheren langsgaan.

Mijn kenteken werkt niet bij de slagboom. Wat moet ik doen?
Controleer uw weekkaart; kloppen de datum, parkeerterrein of parkeergarage en het kenteken? Druk op de intercom en vraag om assistentie. Houd uw boekingsnummer bij de hand.

Kan ik op één emailadres meerdere weekkaarten kopen?
Ja een weekkaart gaat op kenteken, welk emailadres hieraan gekoppeld is, is vrij. Er is een limiet van vijf weekkaarten per jaar per kenteken ingesteld.

Ik krijg een melding dat ik geen weekkaart meer kan aanschaffen. Wat moet ik doen?
Voor de aanschaf van weekkaarten is een limiet ingesteld van vijf weekkaarten per jaar per kenteken. Wanneer deze limiet bereikt is, kunt u contact opnemen met info@umcutrecht.nl en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Krijg ik mijn geld terug voor een parkeerticket als blijkt dat ik toch geen weekkaart nodig heb?
Het is mogelijk om in aanmerking te komen voor restitutie. Neemt u hiervoor contact op met info@umcutrecht.nl en dan kijken we naar de mogelijkheden.

Mijn vraag staat er niet bij?
Indien uw vraag er niet bij staat kunt u contact opnemen met info@umcutrecht.nl of 088 75 55 555.